donderdag 5 februari 2015

Bijna klaar (ventilatie, sanitair, schouw, trap, deuren,...check!)

Nog een paar dagen te gaan, gas geven! 
Er is hier weer vanalles afgewerkt, een klein overzicht: 

De schouw werd in verschillende keren geolied. Eerst met een pre-color, en daarna 2 keer met een witte olie. Dat was toch wel eventjes spannend, want als je die olie erop zet, wordt het hout ineens helemaal wit. Gelukkig moet je dat terug afvegen en droogt het terug donkerder. 
Nu is de schouw heel wat lichter geworden en vooral wat zachter van kleur (en zal ie hopelijk goed bij de vloer passen).
De trap raakte helemaal proper geschuurd en daarna kon ik eindelijk aan het plezante werkje beginnen: het verven. De tegentredes werden in de grondverf gezet, nog wat spleten dichtkitten en daarna de afwerkingslak erop.
Nu enkel de houten treden nog afwerken met een beits en vernis. Maar ik ben nu al tevreden van het harde werk.
De binnendeuren zijn helemaal klaar.

De elektriciteit werd gekeurd en goed bevonden.
En vandaag werd het sanitair en de ventilatie geplaatst. Nu kan ik ook beneden terug naar het wc (enkel het vals plafond nog verder afwerken) en kan de badkamer eindelijk goed geventileerd worden.
Dit weekend de trap nog afwerken en een paar meubels die we hebben laten zandstralen nog oliën en dan is alles gereed voor de vloer en zit mijn werk er voor eventjes op. Wiiii :)

2 opmerkingen:

  1. Ik doe even mee wiiiii met je, omdat ik het gevoel van opluchting als het bijna af is helemaal herken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ruikt hier naar afwerkingsfase :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie is altijd leuk!