dinsdag 30 juli 2013

Na het poetsen

Ondertussen ben ik al weer twee dagen aan het werk, dus wordt het tijd om jullie te laten zien wat er hier allemaal veranderd is in de vakantie. 

De eerste week hielden we ons vooral bezig met poetsen. En dat was nodig, amai. Roken is nergens goed voor :p. We hebben ons dus een paar dagen bezig gehouden met de nicotine van de muren en de plafonds af te wassen, je kon het verschil echt zien. De eerste dag liepen we ook zo'n honderd keer de trappen op en af om de zolder leeg te maken, een paar remorquen vol hout en grof vuil konden naar het containerpark. Het resultaat: een lege zolder (en voor even een volle garage). (hier kan je zien hoe het ervoor uitzag)













Nadat alles goed geschrobd was konden we stilaan beginnen met wat dozen uit te pakken. En na een tripje naar de Ikea had ik ook een nieuwe bureau, ladenblok, lampen en heel wat keukenspullen. De vroegere grote slaapkamer werd nu mijn bureau, lekker veel plaats :). Boven de bureau hangt een heel mooi retrorekje dat ik van mijn oma erfde. Ik ontdekte zelfs dat het een echt Tomado rekje is :), echt design van vroeger dus, dankje oma! Aan de andere kant plaats voor een logeerbed en wat schilderijtjes op een wandplankje.

En ik? Ik slaap voorlopig op de kleine kamer, hier staat nog een degelijke ingebouwde kleerkast die ik later nog eens van een nieuw laagje verf en handvatjes ga voorzien. (Let ook vooral niet te veel op dat 'geweldige' roze tapijt, dat wordt later vervangen door schoon laminaat :)).
Een verdieping lager hebben we natuurlijk de leefruimte, met een voorlopige zithoek, met mijn zetel van kot en de schommelstoel van oma. Voorlopig geen echte zetel hier, dat is voor als alles verbouwd is. Achteraan de eetruimte met dressoirkast waar ik eindelijk een schoon plaatsje heb gevonden om mijn kaart van IJsland op te hangen.

Dan nog de keuken, waar niet veel veranderd is, en de veranda, waar nu nog wat meubels staan die ofwel naar mijn broer gaan of staan te wachten op een schuurbuurt of een likje verf. Jammer genoeg raakte de boekenkast van oma de trap niet op, hij zat tegen het plafond :(. En als laatste mijn tuintje! Tis een kleintje maar zolang ik buiten kan zitten is het goed!

Ondertussen slaap ik toch al twee weken in mijn huisje, dus ik ben al gewend aan alle vreemde geluiden. Behalve aan de klokkentoren van de kerk die net achter mijn tuintje staat en mij 's morgens om 8u uit mijn bed belt. Gelukkig heb ik daar nu geen last meer van, want ik moet er voor 8u uit om te gaan werken.
In het begin was het ook nog even wennen aan de hoevelheid ruimte die ik had :). Na 5 jaar op 30 m² ineens naar 130 m² gaan was toch wel even aanpassen. Zo kunnen rondwandelen was ik niet gewoon :). Maar daar wen je dan ook weer snel aan.

Nu is het nog even genieten van het huisje, en alle mini-housewarminkjes, tot we in oktober met de werken gaan starten. Daar zal ik binnenkort nog wat meer van laten zien.

2 opmerkingen:

  1. Ik ontdekte vandaag je blog: heel leuk! :-)
    Wij zijn ook nog volop bezig met van ons huis een thuis te maken dus ik volg hier graag mee om te kijken hoe het bij jou vordert :-)
    De foto's van hoe het huis eruit zag toen je het kocht lijken trouwens heel erg op hoe ons huis er uit zag bij aankoop :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie is altijd leuk!